BRATISLAVA 12. novembra (SITA) – Spotrebitelia by si v rámci nadchádzajúcich akcií známych ako „Black Friday“ či „Cyber Monday“, mali dávať pozor, aby neboli oklamaní a aby za svoje peniaze dostali čo najlepšiu protihodnotu. Ako ďalej v tlačovej správe upozorňuje Európske spotrebiteľské centrum (ESC), ak chcú kupujúci naozaj výhodne nakúpiť počas veľkých výpredajov, je potrebné urobiť si vopred prieskum a nakúpiť medzi prvými.
„Iba tak pravdepodobne dostanete to, čo chcete, neskôr už tovar nemusí mať obchodník na sklade,” konštatuje ESC. Zároveň spotrebiteľom okrem iného odporúča, aby si zistili cenu výrobku u viacerých obchodníkov a uistili sa, že zľava je naozaj skutočná či nepodľahli ilúzii, že ide o neopakovateľnú ponuku, ktorá sa neodmieta. „Reklamné kampane sa opakujú pravidelne, takže sa nenechajte zmiasť marketingovou stratégiou či pocitom naliehavosti,” radí centrum.
Kupujúcim pripomína, aby hľadali aj ďalšie možnosti ako ušetriť. ESC však taktiež upozorňuje, aby si spotrebitelia v rámci výpredajov dali pozor na životnosť zľavnenej elektroniky a taktiež čítali „malé písmená“. Pravidlá, ktorými sa riadia špeciálne ponuky a akčný výpredaj, totiž môžu byť formulované vágne a ponuky môžu vyzerať lepšie ako v skutočnosti sú.