TRENČÍN 14. januára (SITA) – Dvadsaťmiliónová rekonštrukcia panelovej cesty I/9 v úseku Chocholná – Mníchova Lehota sa opäť o niekoľko týždňov oneskorí. Ako na dnešnom brífingu vo Veľkých Bierovciach (okres Trenčín) informoval predseda Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) Miroslav Hlivák, úrad nariadil Slovenskej správe ciest (SSC) zrušiť informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk a zopakovať vyhodnotenie súťaže.
SSC začal obstarávať rekonštrukciu panelovej cesty ešte koncom roka 2020, prvú verejnú súťaž však musela na pokyn ÚVO zrušiť, pretože jeden z uchádzačov o zákazku namietal dostupnosť projektovej dokumentácie a všeobecne zmluvné podmienky. V opakovanej verejnej súťaži prišlo zo strany SSC k ďalšiemu pochybeniu, tentoraz pri vyhodnocovaní ponúk, keď pri úspešnom uchádzačovi nedostatočne vyhodnotili splnenie podmienok účasti technickej a odbornej spôsobilosti.
„Samotná SSC si stanovila, že kľúčoví odborníci stavby majú spĺňať určité kritériá. Po kontrole tejto dokumentácie úrad zistil, že u úspešného uchádzača tieto informácie nie sú preukázané. Preto sme v našom rozhodnutí uviedli, aké konkrétne kroky má SSC v lehote 30 dní urobiť,“ skonštatoval Hlivák.
Ako vyplýva z informácie zverejnenej vo vestníku ÚVO, SSC už zrušila vyhodnotenie ponúk nadlimitnej verejnej súťaže na uskutočnenie stavebných prác „Cesta I/9 v úseku Chocholná – Mníchova Lehota“ a súťaž sa vracia do stavu opätovného vyhodnocovania ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek a kladenia otázok. „Verím, že SSC má presný návod, čo má urobiť, a ak preukáže od úspešného uchádzača splnenie požadovaných podmienok, z môjho uhla pohľadu sa rozprávame o týždňoch, keď bude môcť byť podpísaná zmluva na realizáciu stavby,“ dodal Hlivák.
Rekonštrukcia panelovej cesty bude financovaná z Operačného programu integrovaná infraštruktúra, pričom schválená výška príspevku je 25,94 milióna eur. Zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku podpísal v marci 2021 minister dopravy a výstavby Andrej Doležal. Pri plánovanej rekonštrukcii bude odstránená porušená betónová vozovka a nahradená polotuhou vozovkou so živičným povrchom. Súčasťou projektu je aj oprava križovatiek s cestami II. a III. triedy s doplnením prídavných pruhov a ráta sa aj s rekonštrukciou siedmich mostných objektov.