Logo firmy je prvá vec, ktorú si človek na nej všimne. A preto by mala upútať hneď na prvý pohľad. Niektoré z nich jednoducho vyzerajú esteticky, iné majú zas skryté významy vložené v ich dizajne. Pozrite si niekoľko skrytých významov v logách známych značiek.
Vieš ako vznikli názvy slávnych značiek? Pozri sa, ako dostali svetoznáme značky svoje mená!
1. McDonald´s
Túto značku pozná určite každý z nás. Aj keď niektorí takéto jedlo nepreferujú, zaručene vedia, o čom je reč. Základným prvkom v jeho logu je písmeno M. Ale nedá sa nevšimnúť, že nemá klasické hranaté tvary. Toto písmeno má znázorňovať prsia. Vzhľad loga sa menil v roku 1960, no dizajnér odporúčal, aby uchovali pôvodný názov a hlavne písmeno M, pretože zákazníci si pod ním predstavujú pár výživných pŕs, čo ich láka do reštaurácie.
2. Amazon
Pri prvom pohľade na toto logo by ste si zrejme nemysleli, že má dvojaký význam. Pointa je v šípke. Tá sa podobá na úsmev, aby indikoval šťastie a spokojnosť svojich zákazníkov. Taktiež ukazuje písmená od A po Z, čo znamená, že na tejto stránke môžete skutočne nájsť všetko, na čo pomyslíte.
3. Continental
Dobre sa pozrite na prvé dve písmená výrobcu pneumatík Continental. C a O sa podobajú na koleso a jeho pneumatiku.
4. Sony VAIO
Vaio je spoločnosť, ktorú predtým vlastnil Sony a vyrába notebooky a ďalšie mobilné zariadenia. Písmená „V“ a „A“ v slove VAIO znázorňujú analógový signál. Písmená „I“ a „O“ symbolizujú binárny kód 1 a 0. Tieto dve čísla vyjadrujú základný princíp fungovania počítača. Čiže ide o spojenie analógovej a digitálnej technológie.
5. HYUNDAI
Písmeno „H“ v logu Hyundai vlastne symbolizuje podávanie rúk medzi dvoma ľuďmi.
6. TOYOTA
Existuje veľa automobiliek so skrytým významom loga. Toyota tiež nie je výnimka. Logo totiž obsahuje všetky písmená jeho názvu ukryté na jednom obrázku.
7. BMW
BMW má jednoduché, ale šikovne skryté logo. Prostredná časť loga je kus bavorskej vlajky, časť Nemecka, kde bola firma pôvodne založená.
8. ADIDAS
Značku ADIDAS založili bratia Dasslerovci.A práve z mena jedného z nich vznikol aj názov – Adolf Dassler. V roku 1948 sa cesty bratov Rudolfa a Adolfa Dasslerovcov rozišli. Adolf si založil značku Adidas a jeho brat Rudolf Pumu. Tri šikmé pruhy, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou tejto značky, symbolizujú hory. Majú byť výzvou pre všetkých športovcov.
9. TOBLERONE
Biely priestor, ktorý je priamo v strede loga Toblerone, je v skutočnosti medveď. Tušili ste to?
10. LG
Logo LG sa v skutočnosti skladá z tváre človeka. Spoločnosť elektroniky hovorí, že reprezentuje obyčajné ľudské vzťahy medzi zákazníkom a klientom.