Práca z domova alebo home office. Ako ju zvládnuť s prehľadom

Zdieľať
práca

Práca z domu je veľmi aktuálnou témou. A to nielen medzi ľuďmi na voľnej nohe, ale aj klasickými zamestnancami. Musíte sa starať o svoje deti a pri tom pracovať. V tom prípade vám prídu vhod nasledujúce tipy, ako zvládnuť efektívne prácu z prostredia domova.

Home office vyžaduje disciplínu, sebakontrolu aj schopnosť organizácie

Práca z domu nie je pre každého. Pokiaľ vám ale nezostáva nič iné, musíte sa s ňou pobiť. Aby ste home office zvládli, budete musieť v sebe nájsť určitú dávku disciplíny a sebakontroly. Či už ste doma sami, alebo nie, budete si musieť navyše svoj pracovný deň v domácom prostredí perfektne zorganizovať. Ak chcete home office preplávať bez väčších karambolov, skúste sa inšpirovať nasledujúcimi tipmi.

Vysvetlite ostatným, že pracujete

Pokiaľ nie ste doma sami, ale aj s ďalšími členmi svojej rodiny, vysvetlite im, že musíte pracovať. Mali by vašu požiadavku plne rešpektovať a zbytočne neodvádzať vašu pozornosť k iným veciam. Keď nebudete dostatočne sústredení, urobíte svoju prácu iba napoly.

Vyčleňte si presný pracovný čas

Svoj home office by ste mali mať presne časovo vymedzený a túto dobu by ste mali striktne dodržiavať. Ak máte malé deti, môžete si časť home office presunúť do večerných či nočných hodín, keď vás z vašej pracovnej činnosti už rozhodne nebudú vyrušovať.

Pre home office si vyhraďte konkrétne miesto

V prípade práce z domu sa oplatí mať presne stanovené miesto, odkiaľ budete pracovať. Vytvorte si tu svoj pracovný priestor, kde si vyvesíte napríklad pracovnú nástenku s úlohami a kde budete mať po ruke naozaj všetko, čo na svoju prácu potrebujete. Pokiaľ sa nemôžete zavrieť do samostatnej izby, vyhraďte si svoj malý pracovný kútik napríklad v kuchyni alebo v jedálni. Nikdy nepracujte s notebookom v posteli alebo na gauči, utrpí tým vaša pracovná morálka.

Vytvorte si zoznam úloh

Pracovné úlohy, ktoré musíte každý deň urobiť, by ste mali mať na očiach. Na ich splnenie vás bude motivovať napríklad klasická pracovná nástenka, na ktorej si vytvoríte zoznam úloh. Produktivitu práce z domu vám zvýšia aj niektoré online aplikácie, do ktorých si taktiež zadáte zoznam úloh, ktoré môžete navyše zdieľať s celým svojim pracovným tímom.

Než začnete pracovať, prezlečte sa

K home office pristupujte spôsobom, ako by ste chodili do klasickej práce. Ešte, než zasadnete k notebooku, vykonajte potrebnú hygienu, prezlečte sa do denného oblečenia, učešte sa a prípadne namaľujte. Vďaka tomuto prístupu sa naladíte na klasický pracovný režim. Držte sa zásady, že sa pri home office nikdy nepracuje v pyžame.

Domácnosť upratujte vo svojom voľnom čase

Ak máte home office, rešpektujte svoju pracovnú dobu. Počas nej rozhodne neluxujte, neutierajte prach, nevešajte bielizeň, nežehlite ani nevarte. Aby ste si udržali svoju pracovnú morálku, tieto aktivity robte v čase po práci. Ak nie ste doma sami, poverte niekoho z rodiny, aby tieto domáce činnosti urobil za vás.

Ďalšie zásady pri home office

  • Zo svojimi kolegami a nadriadenými buďte v telefonickom alebo e-mailovom spojení.
  • V pracovnom čase si zablokujte prístup k sociálnym sieťam a vypnite si messenger. Mohlo by vás to nepríjemne rozptyľovať.
  • Myslite na pravidelnú stravu a pitný režim.
  • Pred tým, než sa pustíte do práce, si doprajte výdatné raňajky.
  • Robte si pravidelné prestávky.
  • Medzi pracovnými úsekmi sa pretiahnite alebo si ľahko zacvičte.
Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom