Sylvia Ďatelinková zo Slovenskej bankovej asociácie varuje pred touto nebezpečnou praktikou a radí seniorom, aby boli ostražití a nikdy neposkytovali svoje finančné údaje neznámym osobám.
Podvodníci opäť úradujú. Svoju pozornosť najnovšie cielia aj na seniorov. Podvodníci kontaktujú svoje obete telefonicky, pričom sa vydávajú za falošných policajtov a pod vymyslenou legendou o páchateľoch trestnej činnosti, ktorí vás sledujú a chcú vás pripraviť o úspory, ponúkajú pomoc s riešením tejto situácie.
„Pritom zisťujú informácie o výške vašich úspor a či tieto uchovávate v hotovosti alebo si ich sporíte na účte,“ varuje právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.
Podvodníci využívajú zraniteľnosť seniora
Podvodníci pôsobia naliehavo a miestami až nátlakovo. Využívajú nielen moment prekvapenia, ale predovšetkým zraniteľnosť seniora. Pri žiadostiach o poskytnutie peňažných prostriedkov nie je výnimkou ponuka pomoci podvodníkov s odvozom seniora do banky, či k najbližšiemu bankomatu.
„Rozpoznať podvodné konanie možno aj tak, že podvodník vám pri takejto žiadosti nadiktuje číslo účtu, kam je potrebné peňažné prostriedky poslať, usmerňuje vás, aby sa tak stalo bezodkladne alebo vás núti vybrať úspory a odovzdať mu ich, aby boli tieto v „bezpečí“,“ uvádza Ďatelinková.
Tieto údaje tretím osobám neposkytujte
Zároveň radí, aby ľudia neposkytovali telefonicky ani iným spôsobom citlivé údaje o platobnej karte alebo prístupové kódy do elektronického bankovníctva tretím osobám.
„Pri akejkoľvek komunikácii s neznámou osobou buďte ostražití a poskytnuté informácie si vždy vopred overte. V prípade podozrivého správania zo strany tretích osôb voči vám, bezodkladne kontaktuje vašich blízkych a tieto skutočnosti tiež oznámte na polícii,“ apeluje na ostražitosť seniorov Ďatelinková.