7 masovo populárnych turistických destinácií, ktoré zničili turisti

Zdieľať
Santorini pixabay.com_.jpg
ilustračné: pixabay.com

Sociálne médiá sa zmenili na novodobé cestovné kancelárie, kvôli čomu sa menia známe i menej známe miesta neuveriteľným spôsobom. Hoci sa vďaka médiám turisti dostanú aj na miesta, ktoré by inak objavili len s ťažkosťami a prispeli tak k ekonomike, vo väčšine prípadov sa nával turistov neblaho podpísal pod krásu známych miest.

Island

Tento severský ostrov zaznamenal za posledné roky dramatický nárast turistov. Môže za to tzv. efekt Hry o tróny, keďže mnoho ľudí sa chce ísť pozrieť na miesta, ktoré sa v seriáli objavili. Kombinácia lacnej letenky a efektívnej marketingovej kampane urobila z Islandu obľúbenú destináciu. Počet turistov sa od roku 2011 do 2015 takmer zdvojnásobil, navštívilo ho viac ako 1 000 000 ľudí. V roku 2016 dokonca počet Američanov, ktorí navštívili Island, prevýšil islandskú populáciu. Hoci nával turistov prospel ekonomike, svojou prítomnosťou ľudia ničia krehký ekosystém a robia neporiadok.

Kuba

Podľa kubánskeho ministerstva cestovného ruchu navštívili Kubu v roku 2016 štyri milióny ľudí, čo je nárast o 13 % oproti predchádzajúcemu roku. Nárast počtu turistov viedol k nedostatku potravín a základné potraviny sa pre miestnych stali nedostupné. Miestne hotely a reštaurácie kupovali hromadné zásoby pre hostí, zvyšovali ceny a pre miestnych obyvateľov ponechávali len obmedzené množstvá potravín.
Kubánska vláda zasiahla a stanovila obmedzenia na ceny, aby sa pre obyvateľov stali potraviny dostupnejšie. Otvorili tak však dvere čiernemu trhu.

Nový Zéland

Krajina je v rovnakom postavení ako Island, množstvo turistov prichádza, aby si pozreli nádhernú krajinu, ktorú videli vo filmoch Pán prsteňov a Hobbit. Cestovný ruch je kľúčovou súčasťou novozélandskej ekonomiky. Každoročne prispieva do HDP sumou 9,7 miliárd dolárov a zamestnáva 7,5 % pracovnej sily.
Obyvatelia sa sťažujú, že turisti nedbajú na životné prostredie. Krajina nemá dostatočnú infraštruktúru na to, aby si dokázala poradiť s odpadom.

Tulum, Mexiko

Nedotknuté biele pláže Tulumu sa začali objavovať na Instagrame a sociálnych sieťach vďaka cestujúcim blogerom. Ospalé plážové mesto sa z tichého raja stalo miestom celebrít, kde sídli jedna z najlepších reštaurácia na svete Noma. Mesto sa s novozískanou popularitou snažilo udržať krok a hotely začali ničiť ekosystém a vypúšťajú splašky do blízkych riek.

Machu Picchu, Peru

Denne Machu Picchu môže navštíviť maximálne 2 500 ľudí, stanovilo to UNESCO spoločne s vládou. Obmedzenia museli zaviesť preto, lebo nával turistov zapríčinil rozpadanie sa starobylých ruín. Podľa nového plánu, ktorý krajina zavedie v roku 2019, budú musieť mať turisti sprievodcov, dodržiavať určené trasy a mať časový limit ne prehliadku lokality.

Santorini, Grécko

Santorini je známe svojimi bielymi domami na kopci s nádherným výhľadom na more. Obľúbili si ho cestovní blogeri a prispievatelia na Instagram. Denne sa počas sezóny mestom premlelo až 10 000 návštevníkov. To bol dôvod, prečo toto leto miestne orgány zaviedli limit 8 000 návštevníkov denne.

Pig Beach, Bahamy

Skupina prasiat, ktorá sa rada kúpala v mori, sa stala turistickou atrakciou. Vo februári tohto roka našli sedem ošípaných mŕtvych a hovorilo sa, že za ich smrť môže alkohol a jedlo, ktoré dostali od návštevníkov. Tieto správy sa síce nepotvrdili, ale inšpektor z Bahamskej humanitnej spoločnosti tvrdí, že plávajúce prasatá si tak zvykli na občerstvenie od ľudí, že úplne zmenili svoj životný štýl.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom