Mnohí už rozhodne viete, kto je zahraničný Youtube velikán PewDiePie, vlastným menom Felix Kjellberg. Nielenže drží svetový rekord v počte odberateľov, ale je aj označovaný za najlepšie zarábajúceho Youtubera. No ako to už v živote býva, raz si hore, raz si dole. PewDiePie je súčasne pod útokom mnohých magazínov, svetových značiek a samozrejme aj svojich hejterov.
PewDiePie prežíva najväčšiu krízu svojej doterajšej kariéry. Mnohé spoločnosti, ako napríklad Nissan, Disney a Youtube, ukončili projekty, na ktorých spolupracovali práve so svetoznámym Youtuberom. Pýtate sa prečo?
Všetko začalo článkom magazínu Wall Street Journal, ktorý kritizoval Felixove údajné nepretržité protižidovské žarty a narážky. V článku taktiež vyzvali spoločnosti, ktoré s Youtuberom spolupracovali, o reakciu.
Ešte pred viac ako dvoma mesiacmi vydal PewDiePie video, v ktorom navštívil webstránku Fiverr a zaplatil 5$ náhodným freelancerom, ktorí boli ochotní urobiť to, čo od nich Youtuber žiadal. Felix chcel zistiť, ako ďaleko sú títo muži schopní zájsť a čo všetko sa dá na tejto stránke objednať, preto žiadal mužov, aby na videu ukázali tabuľu so spomínaným protižidovským heslom. V skutočnosti šlo len o ofenzívny vtip, avšak dnešná spoločnosť prestáva humoru rozumieť a chytá sa všetkého, čoho môže. Týmto momentom začala mediálna kanonáda, ktorá očierňovala Youtuberovo meno.
Kvôli tomuto nedorozumeniu PewDiePie prišiel o mnoho projektov. Disney sa rozhodlo, že s Youtuberom ukončí všetku spoluprácu. Nissan zase odpovedal odvážnym tvrdením, že s PewDiePieom už nikdy viac pracovať nebudú. Samotný Youtube zastavil Felixovu šou Scare Pewdiepie. Jeho kanál však našťastie nezrušili a Felix tak môže naďalej vydávať videá, ktoré bavia desiatky miliónov ľudí po celom svete.
https://www.youtube.com/watch?v=lwk1DogcPmU