Podľa čoho si značky vyberajú svoje farby? Ich tajomstvo odhalené

Zdieľať
Befunky collage.jpg

U svetoznámych značiek je farba rovnako dôležitá ako ich logo. Ale vieš, prečo si niektoré značky vybrali presne tú farbu, ktorá ich preslávila?

Prečo noviny a webové stránkyFinancial Timessú ružové?

Hlava novín „Financial Times“ sa v roku 1893 rozhodla zmeniť farbu svojho vydania a odlíšiť sa tak od svojho londýnskeho rivala „Financial News“.

Newspaper 433593_640.jpg

Prečo jeGooglevo farbách dúhy?

Jeho farby naznačujú hravosť, najmä poradie farieb.
„Rozhodli sme sa na základných farbách, ale nechceli sme ich v klasickom poradí“, povedal Ruth Cedar grafický dizajnér, ktorý robil logo.

Google.jpg

Prečo logoBMWje modro-biele?

Podľa populárnej povesti, by malo logo tejto značky áut reprezentovať vrtuľové listy cez modrú oblohu, ale tak to nie je. Štvorec predstavuje farby slobodného štátu Bavorsko.

Bmw.jpg

Prečo je logoFacebookmodré?

„Modrá je pre mňa najzaujímavejšia a hravá farba„, odpovedal Mark Zuckerberg, keď sa ho spýtali na túto otázku.

Facebook.jpg

Prečo je logoYahoofialové?

Podľa spoločnosti „Fast“, spoluzakladateľ „Yahoo“ David Filo v roku 1995 išiel do obchodu kúpiť farbu na steny spoločnosti. Potom je príbeh rozdelený do dvoch strán – ten, ktorý hovorí, že videl fialovú farbu zľava a druhý, že farba bola šedá, ale pod silným žiarivkovým osvetlením vyzerala ako fialová.

Yahoo.jpg

Prečo jeCoca-Colačervená?

V polovici 90. rokov 18. storočia spoločnosť začala maľovať sudy s červenou farbou kvôli preprave. Daňoví úradníci ich mohli ľahko odlíšiť od alkoholických nápojov. Spoločnosť aj vo svojom prvom časopise, ktorý bol publikovaný v roku 1924 označil Coca Colu za „The Red Barrel“.

Cola cola.jpg

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom