Na prvý pohľad to vyzerá na vojnu cez sociálne siete. Moderátori Matej Sajfa Cifra a Viktor Vincze si posledný prázdninový deň vymenili uštipačné poznámky na Instagrame. Okamžite si to všimli všetci ich fanúšikovia a vyzerá to na ostrú výmenu názorov. Pri pohľade na spor, ktorý sa zjavil ako blesk s jasného neba je jasné, že tu nie je všetko s kostolným poriadkom. Ide o dobre premyslený marketingový ťah?
Dôvodom, pre ktorý si obaja „skočili virtuálne do vlasov“ je pritom ekológia. Vincze sa totiž v poslednom období prezentuje ako zástanca zelenej krajiny, jazdí mestskou hromadnou dopravou namiesto autom, snaží sa jednoducho o to, aby spoločne so svojou manželkou Adelou žili viac eko. A práve do toho si rýpol Sajfa. „Niekto na instagramoch jazdí MHD a ja si v tichosti už dva mesiace jazdím na elektrinu s 0-nulovými emisiami CO2 (s výnimkou tých razov čo beriem Defender) a čoraz viac sa utvrdzujem v tom, že mať elektrické auto s výkonom ako má toto je čistá radosť z jazdy a k tomu pocitu nepotrebujete akrapovič výfuky nech o vás v tuneli Sitina či Branisko každý vie, že máte 1.8 diesel,“ napísal pod fotku so svojim tátošom Sajfa, čím evidentne narážal práve na Vinczeho, ktorý sa so svojimi fanúšikmi často delí o pocit z jazdy MHD a upozorňuje na klimatické problémy celého sveta.
Viktor samozrejme neostal svojmu kolegovi nič dlžný a na jeho správu reagoval takmer ihneď. „Niekto si v tichosti dva mesiace jazdí na reklamnom elektro aute, niekto jazdí MHD dlhodobo. Tomu druhému to nesponzoruje Dopravný podnik, nemusí o tom vešať posty. Chce. Pri aktuálnej vyťaženosti áut (asi 1,3 osoby) totiž jedna naplnená električka odvezie toľko pasažierov, ako 230 elektroáut, ktoré sú aj tak pre väčšinu ľudí zatiaľ nedosiahnuteľným luxusom. Tak preto instagramujem aj o MHD,“ napísal Vincze. Kto nepozná Sajfov humor, mohol by nadobudnúť pocit, že iba zbytočne kope do manžela svojej kamarátky Adely. Opak je však pravdou. Moderátor chcel zrejme len takýmto spôsobom upriamiť pozornosť na to, o čom Vincze už nejaký ten piatok na sociálnej sieti hovorí. To v konečnom dôsledku priznal aj samotný Sajfa.
Navyše by v tomto prípade nebolo prekvapením, ak by išlo v prípade Sajfu a Vinczeho aj o dobre premyslenú reklamnú kampaň, za ktorú mohli dostať kráľovsky zaplatené. To však moderátor popiera. „Nie je to žiadna kampaň, spoľahnite sa. Ja som chcel spôsobom sebe vlastným (s humorom a nadsázkou) upozorniť na Viktorovu cennú ekologickú aktivitu. To, že sa to objavilo aj na mojom Instagrame, sa jeho „odkaz“ dostal k oveľa širšiemu publiku, čo je skvelé. Obom nám rovnako záleží na našej planéte a každý propagujeme zdravší životný štýl,“ povedal Sajfa pre NAJKY. A je pravdou, že jeho humor ostane veľakrát nepochopený, no už neraz sa stalo, že aj takýmto spôsobom upozornil na dôležité veci.