Slováci lámu rekordy v Chorvátsku! Prečo je toto leto také výnimočné?

Zdieľať
Kolaz titulky najky turisti cestovanie
Foto: Canva

Letná sezóna v Chorvátsku privádza rekordné množstvo turistov, vrátane viac ako 55-tisíc Slovákov, ktorí sem dorazili len do polovice júna.

Počet návštevníkov v Chorvátsku sa s blížiacimi letnými mesiacmi zvyšuje. Platí to aj pre slovenských turistov, pre ktorých patrí krajina pri Jadranskom mori k najviac vyhľadávaným na dovolenku.

Od začiatku tohto roka do 15. júna zaznamenalo Chorvátsko 5,14 milióna ubytovaných návštevníkov, čo je oproti rovnakému obdobiu minulého roka viac o 6 %.

Viac než pol milióna Slovákov

Chorvátske turistické združenie (CHTZ) v utorok zároveň informovalo, že zo Slovenska prišlo už viac ako 55-tisíc hostí a ich počet medziročne vzrástol o 15 %. Vlani počas celého roka zavítalo do Chorvátska takmer 520-tisíc slovenských návštevníkov.

Tohtoročný nárast záujmu turistov Chorváti pripisujú neustále sa zlepšujúcej turistickej infraštruktúre, väčšej ponuke ubytovacích možností, či v kempoch, súkromí, hoteloch alebo luxusných zariadeniach, ako aj predĺženiu sezóny o jarné a jesenné mesiace.

Riaditeľ CHTZ pre Českú republiku a Slovensko Miodrag Mlačić je s priebežnými výsledkami návštevnosti turistov v Chorvátsku zatiaľ spokojný.

Výrazný nárast počtu hostí svedčí o tvrdej práci a odhodlaní všetkých, ktorí sa podieľajú na propagácii Chorvátska ako špičkovej cestovateľskej destinácie. Naším cieľom bolo vždy ponúkať nezabudnuteľné zážitky a tohtoročný úspech ukazuje, že sme na správnej ceste,“ uviedol.

Vývoj nových produktov cestovného ruchu

Aktuálne informácie o kultúrnom dianí, atrakciách, tipoch na výlety poskytuje mobilná aplikácia Explore Croatia, ktorú vytvorilo CHTZ.

Budúce plány zahŕňajú vývoj nových produktov cestovného ruchu, investície do trvalo udržateľných postupov a neustále zdokonaľovanie infraštruktúry, aby sa prispôsobila rastúcemu počtu návštevníkov pri súčasnom zachovaní zásad trvalo udržateľného rozvoja cestovného ruchu v krajine,“ priblížil Miodrag Mlačić.

Zámerom je podľa neho zabezpečiť, aby každý turista odchádzal z Chorvátska s „nezabudnuteľnými zážitkami a túžbou vrátiť sa„. Zástupca CHTZ považuje za najdôležitejšie, aby každý hosť dostal hodnotu za svoje peniaze, teda kvalitný produkt alebo službu.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom