Príspevok na Facebooku od učiteľa v Ghane sa stal virálnym a získal si ním srdcia mnohých ľudí vďaka svojim neobvyklým a improvizovaným metódam výučby IKT (Informačné a komunikačné technológie) bez počítača.
Skvelý nápad mladej učiteľky. Žiakom prilepila na stoličky tenisové loptičky
Owura Kwadwo z Kumasi, Ghana, prekvapil svojimi skúsenosťami s vyučovaním IKT vo vidieckej poľnohospodárskej komunite, ktorej chýba základné vybavenie a zdroje pre túto úlohu. „Každý učiteľ má spôsob, ako prezentovať svoj predmet svojim študentom. Toto je moja cesta“, povedal.
Po štúdiu výtvarného umenia sa rozhodol využiť svoje zručnosti pri výučbe vytvárania dokumentu Word tým, že nakreslil úplnú obrazovku na tabuľu pre svojich študentov, aby ho kopírovali a učili sa. „Robím to, aby študenti pochopili, čo ich učím,“ povedal. „Najmä preto, aby mali obraz o tom, čo uvidia za predpokladu, že budú za počítačom.“ Zdá sa, že jeho metóda funguje dobre, pretože deti sa dokážu efektívne učiť. „Ubezpečujem vás, že všetkému dobre porozumejú skôr, než opustia triedu.“
Učiteľ strávil 70 hodín pretváraním triedy na učebňu ako vystrihnutú z Rokfortu a výsledok je úžasný
Príspevok vyvolal v Ghane rôzne diskusie. Zatiaľ, čo väčšina ľudí správne pochválila pána Kwadwoho za jeho odhodlanie a geniálnu improvizáciu, niektorých hnevalo, prečo musel zájsť až tak ďaleko. Prečo sú v roku 2018 školy stále bez počítačov? Pán Kwadwo si myslí, že sa veci pomaly zlepšujú.
„Vláda je užitočná a verím im, že sa snažia zlepšiť IKT pre učiteľov a študentov,“ povedal. Zatiaľ, čo vo veľkých mestách je to normálne, je vidieť jasne pomalý pokrok pri tejto realizácii vo vidieckych oblastiach. „Potrebujeme dobre vybavenú infraštruktúru a pomôcky na výučbu a vzdelávanie. A vládu, ktorá má vzdelanie v srdci.“
Keďže jeho príspevok bol naozaj virálny, pán Kwadwo dostal ponuku darov na notebooky a projektory, čo je skvelá správa pre deti a školu. Pán Kwadwo je vďačný za akúkoľvek pomoc pri vytváraní lepších podmienok pre svojich študentov a tiež plánuje pomôcť iným školám v regióne. „Existuje mnoho škôl, ktoré čelia tomuto problému,“ povedal. „Môžem tiež pomôcť aj im a dať im niektoré dary, aby mohli tiež profitovať z vyučovania IKT.“
Snahy a odhodlanie pána Kwadwa sú dobrým príkladom pre učiteľov v rozvojových krajinách, ako je Ghana, kde je niekedy potrebná menšia improvizácia na vyplnenie medzier, ktoré vláda nedokáže poskytnúť. Informačné a komunikačné technológie sú dôležitým predpokladom toho, aby bola ďalšia generácia naozaj skúsená.