Každý deň sa stretávame s logami a značkami slávnych firiem. Málokedy však naozaj vieme, aký majú skutočne význam, resp. ako vôbec vznikli. Pozrite sa, čo symbolizuje týchto desať známych značiek.
Prečo slávne značky strácajú samohlásky? Tu je pravý dôvod
1. Apple
Legenda hovorí, že logo spoločnosti Apple bolo venované Alanovi Turingovi, ktorý chcel svoj život ukončiť zahryznutím do otráveného jablka. V skutočnosti je to oveľa jednoduchšie. Návrhár Rob Janoff hovorí, že urobil uhryznuté jablko, aby ukázalo jeho rozmery, pretože celé jablko sa dá ľahko zameniť s akýmkoľvek iným okrúhlym ovocím.
2. Ferrari
Mnohí si myslia, že logo Ferrari symbolizuje konskú silu, ale to nie je pravda. Enzo Ferrari vo svojej biografii spomína, že konská silueta bola pôvodne natretá na lietadle talianskeho elitného pilota Francesca Baraccu. Značku dostal Enzo od Francescovej matky po svojom víťazstve v pretekoch a neskôr sa stala známym symbolom.
3. Wikipedia
Nie je prekvapujúce, že symbol celosvetovej encyklopédie je Zem. Diely puzzle, z ktorých sa skladá, sú symbolom viacjazyčnosti, takže každý je označený písmenami rôznych jazykov. Spolu tvoria slovo „wikipedia“, zatiaľ čo chýbajúce kúsky naznačujú, že encyklopédia nie je dokončená a neustále sa aktualizuje.
4. Android
Grafická dizajnérka Irina Bloková a jej tím dostali za úlohu vytvoriť logo, ktoré by zahŕňalo robota a malo by byť ľahko rozpoznateľné. Zdá sa, že ich inšpirácia pochádza zo symbolov, ktoré zvyčajne vidíme na dverách verejných toaliet.
5. McDonald
V roku 1962 zamestnal McDonald’s psychológa Louisa Cheskina. Ten navrhol nahradiť logo Speedee Cook zlatými oblúkmi, ktoré by vytvorili „M.“ Jeho myšlienkou bolo, že takýto tvar sa podobá ženským prsiam, ktoré podvedome vyvolávajú chuť do jedla a pripomínajú ľuďom svoje šťastné detstvo.
6. Lacoste
V roku 1923 René Lacoste kráčal po ulici s kapitánom svojho tenisového tímu Alanom Mooreom, a v jednom z výkladov si všimol kožený kufor z krokodíla. Lacoste a Moore urobili stávku, že ak René vyhrá ďalšiu hru, Alan mu kúpi ten kufor. Lacoste nakoniec prehral. Jeden novinár však počul o tomto príbehu a napísal článok o tenistovi, ktorý prehral, ale „bojoval ako krokodíl“. Takto získal Lacoste svoju prezývku a jeho spoločnosť neskôr získala znak tohto plaza.
7. BMW
Hovorí sa, že logo BMW symbolizuje vrtuľu lietadla a dokonca aj niektorí zamestnanci spoločnosti zdieľajú tento názor. Avšak, je to oveľa jednoduchšie. Modrá a biela farba boli vybrané preto, aby reprezentovali farby Bavorska.
8. Pinterest
Ak sa dôkladne pozriete na prvú stránku Pinterestu, uvidíte, že sa podobá na špendlík, ktorý by sme mohli použiť na pripevnenie papierov alebo fotografií. Pinterest doslova „pripája“ obrázky na stenu, len to robí elektronicky.
9. Starbucks
Málokto o tom vie, ale logo Starbucks je morská panna, ktorá drží dve z jej chvostových plutiev. Tento symbol bol inšpirovaný mýtom o rozprávkovej Melusine, morskej panne s 2 chvostami, ktorá sa vydala za smrteľníka. V roku 1971 bol celý obraz morskej panny viditeľný na kávových šálkach, ale neskôr bol „cenzúrovaný“.
10. Pepsi
Logo Pepsi je dosť jednoduché, ale stálo oveľa viac, ako si môžete predstaviť. Až 1 milión dolárov. Dizajnéri ho vyvinuli tak, aby bolo najharmonickejšie pre ľudské oko.
Bonus: Lev z loga Metro Goldwyn Mayer
Toto rozhodne nie je spôsob, ako spoločnosť Metro Goldwyn Mayer vytvorila svoje slávne logo leva. Pri pohľade na maskota MGM Studios od roku 1917 vie len málo ľudí, že na tento účel potrebovali až 7 rôznych levov. Boli správne vycvičené, aby poriadne revali. Pokiaľ ide o obrázok, je samozrejme falošný. Lev sa na ňom pripravuje na vyšetrenie MRI.