Coca-Cola je všade. Ikonická americká značka je rešpektovaná po celom svete a predáva sa vo viac ako 200 krajinách. Viac ako 10 000 nealkoholických nápojov od Coca-Coly je priemerne skonzumovaných každú sekundu každého dňa.
Podľa čoho si značky vyberajú svoje farby? Ich tajomstvo odhalené
Tu je „v kocke“ niekoľko faktov o Coca-Cole, o ktorých si možno predtým ani nepočul:
Coca-Colu vynašiel atlantský farmaceut John S. Pemberton v roku 1886. Meno značke však dal jeho účtovník Frank Robinson, ktorý bol majstrom pera. Vytvoril takisto unikátny „tečúci“ nápis, ktorý sa stal logom Coca-Coly a používa sa dodnes.
Keď bola Coca-Cola prvýkrát uvedená na trh, bola označená ako nervové tonikum, ktoré „uľahčí únave“. Táto reklama bola publikovaná v roku 1886.
Toto si už možno počul: Prvé produkty Coca-Coly boli kontaminované kokaínom, hoci iba okolo 9 miligramami na pohár. Droga bola v tom čase ponúkaná ako náhrada za alkohol a označovaná ako liek pri závislosti od ópia. Kokaín bol z Coly odstránený v roku 1903.
Z 57 miliárd nápojov všetkého druhu (iných ako voda), ktoré sa každý deň servírujú a pijú sú iba niečo cez 3 % (1,9 miliardy) nápoje licencované Coca-Colou. Je to najviac distribuovaný produkt na planéte.
Iba v dvoch krajinách na svete sa Coca-Cola nepredáva: Kuba a Severná Kórea.
Pod Colu spadá toľko rôznych nápojov, že aj keby si každý deň vypil jeden, zabralo by ti viac ako deväť rokov, aby si ich okúsil všetky. Coca-Cola má vo svojom portfóliu viac ako 3 500 nápojov (a 500 značiek) vrátane energetických a nápojov na báze sóje.
Cola vlastní 20 značiek, z ktorej každá ročne predá viac ako miliardu výrobkov.
Hodnota značky je odhadovaná na 83,8 miliárd dolárov. Je to viac ako Budweiser, Subway, Pepsi a KFC dokopy.
Mexičania sú najväčšími milovníkmi tohto nápoja na svete. V priemere vypijú 745 colových nápojov ročne. Američania vypijú v priemere ročne „iba“ 401 produktov značky.
Coca-Cole sa pripisuje vynájdenie konceptu kupónov. Spoločnosť kupóny distribuovala už koncom roka 1886, pričom verí, že to bol dôvod, prečo sa nápoj dostal do povedomia a z malej populácie v Atlante sa rozšíril do každého amerického štátu do roku 1990. Počas rokov 1886 a 1914 sa jeden z desiatich nápojov značky dával zadarmo.
Coca-Cole vďačíme aj za to, aký obraz máme o Santa Clausovi. So svojimi vianočnými reklamami začala v 20. rokoch (cieľom bolo zvýšiť predaj počas chladných zimných mesiacov) – vtedy používala niekoľko obrázkov. K prelomu došlo v roku 1931, keď ilustrátor Haddon Sundblom namaľoval veselého a dobre živeného Santu v červenom kabáte.
V roku 1985 sa Coca-Cola ako prvý nealkoholický nápoj dostala do vesmíru. Astronauti testovali „vesmírnu plechovku“ tohto nápoja na palube vesmírneho raketoplánu Challenger.
Najvhodnejšia teplota na servírovanie nápoja je podľa spoločnosti samotnej teplota medzi 34 a 38 stupňami Fahrenheita, teda medzi 1,11 a 3,33 stupňami Celzia.