Takáto pokuta ešte v histórii televíznej zábavy nebola. Vlastne celkovo slovenské televízie nikdy nedostali od Rady pre vysielanie a retransmisiu tkúto mastnú pokutu, ako to je v prípade televízie JOJ. Písal sa december 2016 a na Kolibe obdržali správu, že majú vysoliť z ich kasy 80 tisíc eur. Dôvodom bolo príliš veľa reklamy, navyše nesprávne oddelenou od zvyšku programu.
Samozrejme, v Jojke boli proti a rozhodli sa všetko riešiť súdnou cestou. Dôvodom, prečo sa v Rada začala televíziou zaoberať bola sťažnosť od diváka. Ten si zaznamenal, že v časovom úseku medzi 5 a 26. aprílom, odvysielala Jojka priveľa reklamy. A to sa mu zrejme nepáčilo, tak podal podnet na Radu, ktorá tieto sťažnosti rieši. Jojka podľa nej porušila celkovo štyri ustanovenia Zákona o vysielaní a retransmisii.
Diváci sa pritom v prípade televízií často sťažujú na množstvo reklamy, ktoré odvysielajú. O reklamných blokoch dokonca kolujú vtipy v štýle: „Pozerám reklamu a zrazu aha, preruší ju film.“ Ľudia preto čoraz častejšie prechádzajú na iné platformy ako Netflix, HBO Go a množstvo iných síce platených foriem, ale bez reklám. Jojka pritom poriadne riskovala, keď v období, ktoré sa spomína v podnete prerušila 19 krát vysielanie Novín, ktoré sú jej hlavnou spravodajskou reláciou.
Tie majú približne 49 minút a môžu byť podľa zákona prerušené reklamou len raz. Napriek tomu sa Jojke stalo, že jednu reláciu rozdelila reklamným blokom aj dvakrát. „Vysielateľ prekročil časový limit dvakrát o 15 sekúnd a trikrát o 14 sekúnd,“ znelo stanovisko Rady. 80 tisíc eur teda musí zaplatiť, pretože najnovšie o tom rozhodol aj samotný súd. Ten rozhodnutie Rady potvrdil, televízii tak sťažnosť nepomohla. Krajský súd ju včera zamietol, Jojka má ešte poslednú šancu a to podanie tzv. kasačnej sťažnosti. Vyššiue pokutu ako na Kolibe v minulosti dostala len Markíza. Bolo to ešte pred 7 rokmi, keď platili v Záhorskej 100 tisíc eur za vysielanie spotov pre politickú stranu.