Podvádzajú: Takto si celebrity umelo dvíhajú popularitu. Kráľovnou Kucherenko...

Zdieľať
Silvia Kucherenko
Foto Instagram Silvia Kucherenko

Intagram je momentálne silnou platformou, cez ktorú zarábajú aj celebrity nemalé peniaze. Aj tie slovenské. Niektorí majú sledovateľov na státisíce a tak si za jeden príspevok, ktorý obsahuje reklamu na produkt, či službu môžu účtovať nemalé financie. V niektorých prípadoch sú to doslova tisícky eur. Aj medzi slovenskými celebritami sa však nájdu takí, ktorí síce majú desiatky, či stovky tisíc followerov, no rozhodne v ich prípadoch nie je niečo s kostolným poriadkom. Dôvodom sú tzv. fejkoví followeri, ktorí umelo navyšujú počet sledovateľov, avšak ide o mŕtve duše, ktoré sa dajú nakúpiť doslova za pár eur. Kto zo slovenských influencerov patrí k „podvodníkom“, ktorí takto klamú aj svojich klientov?

Príkladom je napríklad slovenská modelka Andrea Verešová. Počet jej followerov na sociálnej sieti Instagram je momentálne na čísle 314 tisíc. Veľa z jej príspevkov však nedosahuje ani 1 percento lajkov na fotky, ktoré uverejňuje a ukazuje tak život svojim fanúšikom. Navyše sa v minulosti stalo, že jej v priebehu noci pribudli tisíce sledovateľov. V tom čase z toho bola poriadne veľká kauza, v Čechách na to upozornil napríklad známy stylista Filip Vaněk. Bolo to ešte v roku 2016 a podľa toho, čo vtedy zverejnil na sociálnej sieti Vaněk, Verešovej cez noc poskočilo číslo v kolonke sledovatelia takmer o 30 tisíc nových fanúšikov. A to už je číslo, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani taká Kim Kardashian.

Priekopníčkou medzi „fejkovými“ followermi je aj Silvia Kucherenko. Tá má vyše pol milióna sledovateľov, no lajkov má žalostne málo. V porovnaní s takou Zuzanou Plačkovou, ktorá má o niekoľko tisíc ľudí na sociálnej sieti viac, než modelka, má Kucherenko naozaj nepomerne málo lajkov a komentárov. V prípade Plačkovej je to napríklad na fotkách aj 22 tisíc označení páči sa mi to, naopak Kucherenko má srdiečok len niečo cez tisíc. Mae Karwowski je zakladateľkou a riaditeľkou marketingovej agentúry Obviously, ktorá sa zameriava na influencerov. Ona sama hovorila o problematike falošných sledovateľov a tvrdí, že ak má nejaký influencer napríklad 70 – tisíc sledovateľov, no na príspevku ani nie sto lajkov, respektíve žiadny komentár, niečo tu nie je v poriadku. V takomto prípade to môže mať dva dôvody – buď je obsah danej osoby nezaujímavý pre jej sledovateľov, alebo nie sú reálny a ide o tzv. robotov.

Práve fake followers boli aj dôvodom ostrej výmeny názoro medzi Kucherenko a Plačkovou. Minulý rok práve na uštipačné poznámky modelky reagovala bývalá účastníčka reality show Hotel Paradise poriadne ostro. „To, že má Kucherenko fake followers, už dávno viem, tak mi to nemusíte dookola písať a posielať, ako málo má like pod fotkami, veď to reálne vidí každý, že to nemá dosah. Podľa mňa je to úbohé nabúchať si toľko followers a pod fotkami pár mrtvých lajkov, ale tak niekto asi inak nevie zaujať,“ napísala na sociálnu sieť Plačková. Keď sa Kucherenko na Plačkovej slová opýtali počas premiéry filmu, ona sama navyše nereagovala a všetko zahrala do outu. V šoubiznise navyše platí staré známe pravidlo, že bez vetra sa ani lístok na strome nepohne. Medzi celebritami by sme zrejme našli viacero ľudí, ktorí majú falošných sledovateľov. Predsalen dnes na Instagrame zarábajú všetci.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom