Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

10 tipov, čo robiť, keď si prvýkrát vo fitku!

Woman at the gym
5
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustracne:depositphotos
reklama:
reklama:

V poslednej dobe je to veľký boom. Cvičia celebrity, známi aj neznámi, tvoji priatelia zo základnej, ktorých si roky nevidel, sa poriadne vymakali, dokonca začali zdvíhať činky aj takí, o ktorých by si to nikdy nepovedal :-) Najvyšší čas sa prebrať z pocitu, že ty sa o svoje telo starať nemusíš a že ti stačí iba dlhšia prechádzka. No bohužiaľ, nestačí.

Ak si sa konečne rozhodol so sebou niečo robiť a chceš sa pridať ku kamarátom a vypracovať si to tenké telíčko alebo je naopak tvojim cieľom schudnúť, čítaj pozorne. Tieto rady sa ti ako pre začiatočníka, ktorý navštívi fitnesscentrum po prvýkrát v živote, alebo po veľmi dlhej dobe môžu zísť. Veľa zdaru pri prekonávaní prekážok!

http://pixabay.com/sk/v%C3%A1hy-zdv%C3%ADhanie-v%C3%BDkon-%C5%BEena-652486/
pixabay.comFoto: pixabay.com

1. Nestresuj

To je základ. Buď v pohode, ideš tam predsa s tým, že sa chceš uvoľniť, rozhýbať celé telo a dať mu poriadne zabrať. Je to predsa zábava, len musíš vedieť ako na to.

2. Vyber si svojho sparinga

V preklade, kamaráta, priateľa, hocikoho, kto ti pomôže prekonať úvodné útrapy. Nenadarmo sa hovorí, že vo dvojici ide všetko ľahšie. Po čase sa dostaneš na takú úroveň, že si vo fitku nájdeš nových priateľov a budeš sa tam tešiť. A o to predsa ide.

3. Nechci sa naučiť všetko hneď

Daj tomu čas. Nikto múdry z neba nespadol a je jasné, že všetky cviky, ktoré ti niekto ukáže sa budeš učiť dlhší čas. Správnu techniku prevedenia cvikov sa niekto učí aj roky. A stále to nie je celkom ono.

4. Nepreháňaj to s váhami

Je zrejmé, že budeš chcieť hneď na začiatku spraviť dobrý dojem, no za cenu toho, aby si si ublížil, to nemá význam. Nezdvíhaj veľké váhy, poprípade celý čas nepremárni na bežiacom páse, alebo na stacionárnom bicykli. Ak nevieš, čo máš robiť, poraď sa s ľuďmi, ktorí sú okolo teba – či už s personálom fitnescentra, poprípade s nejakým trénerom, keď uvidíš, že sa práve nikomu nevenuje. Keď sa neopýtaš, nebudeš nič vedieť. Cvičiť zle je horšie ako necvičiť vôbec.

http://pixabay.com/sk/telocvi%C4%8D%C5%88a-%C5%A1portov%C3%A9-silov%C3%BD-tr%C3%A9ning-457072/
pixabay.comFoto: pixabay.com

5. Nezabúdaj na pitný režim!

Viem, znie to už ako klišé, ale je to základ. Nos si so sebou minimálne litrovú fľašu vody a priebežne si z nej odpíjaj.

6. Obleč sa pohodlne

Je podstatné, aby si sa cítil pohodlne a príjemne v outfite, v ktorom budeš cvičiť. Nikde nie je napísané, že to musia byť staré vyťahané  čierne tepláky a voľné biele tričko, ktoré si nosil  naposledy na telesnej výchove ešte na základnej škole  :-)  :-D  Dnes existuje množstvo cenovo dostupných športových modelov, ktoré sú zároveň moderné, pohodlné a funkčné. Stačí si len vybrať to, čo je pre teba vhodné.

http://pixabay.com/sk/fitness-funk%C4%8Dn%C3%A9-vzdel%C3%A1vanie-755228/
pixabay.comFoto: pixabay.com

7. Nehanbi sa

Veľa ľudí má ešte pred vstupom do fitka hrču v hrdle. Má strach z ľudí, ktorí sa na nich budú pozerať, budú ich súdiť, poprípadne sa im vysmievať. Ak sa niekto zníži na takú úroveň, je to úbohý človek, ktorého si netreba všímať. Ignorácia je v tomto prípade viac ako povolená. Daj si slúchadlá do uší a nepočúvaj nikoho. Ide predsa o teba a o tvoje zdravie! Nechcem hádzať všetkých do jedného vreca, samozrejme, že sa nájdu aj takí, ktorí ti veľmi radi a ochotne pomôžu. No sú bohužiaľ v menšine.

8. Osobný tréner ako tá najlepšia cesta k tvojmu cieľu

Je to síce o niečo väčšia investícia ako samotný vstup do fitnesscentra, poprípade pernamentka na určité obdobie, no rozhodne to stojí za to minimálne zvážiť. Ak si chceš byť istý, že všetko robíš správne, že sa posúvaš a vidíš výsledky, zaplatiť si osobného trénera je jeden z naijstejších spôsobov, ako sa dostať do cieľa. Samozrejme, ide to aj bez neho. Existuje množstvo príbehov ľudí, ktorí dokázali či už schudnúť alebo nabrať svalovú hmotu a nepotrebovali k tomu nič iné, iba svoju pevnú vôľu. Pod drobnohľadom trénera, ktorý ti upraví aj jedálniček a zostaví tréningový plán sa k svojej vysnívanej postave dostaneš predsa len o niečo rýchlejšie.

9. Zapíš si svoje miery

Neváž sa, najlepšie vôbec. Jediné čo si budeš po celý čas všímať budú tvoje miery – obvod pása, bokov a stehien. Je jasné, že váha ti bude buď klesať alebo stúpať, podľa toho, aký cieľ máš. No postaviť sa na váhu každý deň a čakať hneď po pár cvičeniach výsledok je strata času. A teba to zbytočne bude frustrovať a demotivovať. To predsa nechceš.

http://pixabay.com/sk/stupnice-strava-tuk-zdravie-p%C3%A1ska-403585/
pixabay.comFoto: pixabay.com

10. Ujasni si svoj cieľ

To, čo chceš cvičením dokázať je dôležité si ujasniť hneď na začiatku. Nedávaj si vysoké ciele, ktoré budeš chcieť splniť za čo najkratšiu dobu. Keď sa ti to nepodarí, budeš sklamaný. Musíš počítať s tým, že keď si celý život nič nerobil, za pár týždňov sa ti to nepodarí zmeniť. Chce to čas, to si musíš uvedomiť. Keď to pochopíš, si víťaz.

reklama:
reklama:

K téme

Viete o niečom zaujímavom? Máte paparazi fotku? Pošlite nám tip TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor VeronDátum 20. mája 2015Zdroj © NAJKY.sk, iDen Media s.r.o.
reklama:
reklama:
reklama: