Záhadné bilboardy s Tisom Na stráž: Kontroverzná kampaň odhalená. Pred voľbami ide do tuhého...

Zdieľať
Film Správa
Film Správa Foto: Stana TOPOLSKÁ

Voľby tú budú už o tri týždne a je jasné, že práve táto téma hýbe celým Slovenskom. Pred niekoľkými hodinami sa na sociálnych sieťach objavil bilboard, ktorý vyzerá ako reklama na stranu, ktorá kandiduje vo februárových voľbách. Ide o vizuál, ktorý nápadne pripomína časy vojnového Slovenského štátu. Je na ňom zobrazená fotka prezident aJozefa Tisa a zvolanie Na stráž. To bolo známe ako pozdrav nielen fašistov z minulosti, ale aj tých v súčasnosti. O čo vlastne ide?

Ako sa však ukázalo, ide o dobre premyslenú reklamnú kampaň na nový film režiséra Petra Bebjaka s názvom Správa. Ten sa dostane tento rok do kín a tvorcovia využili čas pred voľbami na to, aby na svoje nové dielo upozornili. Prečo si však vybrali takýto kontroverzný spôsob? „Veľmi dlho žijeme v mieri a uverili sme, že hrôzy vojny sa nemôžu zopakovať. O nenávistných prejavoch a vyhrážkach smrťou množstvo ľudí hovorí ako o práve vyjadriť svoj vlastný názor. Ale od slov je len kúsok k činom a aj to sme videli. Ak nechceme, aby sa minulosť opakovala, musíme si ju pripomínať a musíme byť schopní vidieť paralelu medzi tým, čo sa dialo v minulosti a tým, čo vidíme dnes,“ povedal producent zo spoločnosti DNA Rasťo Šesták. Práve táto spoločnosť stojí aj za filmovou novinkou. 

Reklamná kampaň na film Správa
Reklamná kampaň na film SprávaFoto: D.N.A

Kampaň sa rýchlo rozšírila cez sociálne siete aj medzi známe osobnosti, ktoré ju začali zdieľať. „Billboardy v roku 1939 nemali. Keby mali, vyzerali by takto a takmer nik by sa nad tým nepozastavoval. Dnes už vieme, čo tieto heslá predstavovali. Nedopustime, aby sa to ešte niekedy zopakovalo. Nikdy viac,“ hovoria tvorcovia filmu. Správa je o dvoch slovenských židoch, ktorí utečú z koncentračného tábora Osvienčim a spíšu podrobnú správu o tom, ako tento tábor fungoval.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom