11 vecí, ktoré robia ľudia v reštauráciách a obsluha ich neznáša

Zdieľať
Restauracia obsluha pixabay 1.jpg
ilustračné: pixabay.com

Sú isté nepísané pravidlá, ktoré by mali zákazníci dodržiavať. Obsluha sa zhodla na tom, že niektoré veci sú neprípustné a vskutku otravné. Čomu sa treba v reštaurácii vyhnúť?

Nesadajte si za špinavý stôl

Po prvé, je dosť nechutné sedieť v/pri niečom neporiadku. Po druhé, keď nie je stôl ešte uprataný po predchádzajúcich zákazníkoch, obsluha ešte nie je pripravená vás prijať. Potrebuje stôl upratať a vy jej pri tom zavadziate.

Restauracia obsluha pixabay 6.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nesadajte si za prázdny stôl bez toho, aby ste sa opýtali

Ak uvidíte v reštaurácii prázdny stôl, neznamená to, že si zaň aj môžete sadnúť. Možno je už stôl pre niekoho rezervovaný.

Restauracia obsluha pixabay.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nerobte „zmeny“ v objednávke

Pokiaľ vám niečo na jedle vadí, neobjednávajte si ho. Špeciálne objednávky nie je vždy ľahké vybaviť.

Restauracia obsluha pixabay 3.jpg
ilustračné: pixabay.com

Neobjednávajte si niečo, čo nie je v ponuke

Šéfkuchár vám je síce k službám, ale nie je povinný robiť každému jednému zákazníkovi nejaké špeciálne jedlo. Ak vám ponuka reštaurácie nevyhovuje, choďte do inej.

Restauracia obsluha pixabay 5.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nechoďte do reštaurácie pár minút pred záverečnou

Ak viete, že sa zatvára o 20., neobjednávajte si jedlo o 19.57 hod. Zamestnanci sú celý deň na nohách a nie sú povinní robiť neustále nadčasy.

Restauracia obsluha pixabay 2.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nelúskajte prstami na obsluhu

Na barmana, čašníka/čašníčku, kuchára, na nikoho. Je naozaj neslušné lúskať prstami na ľudí.

Restauracia obsluha pixabay 4.jpg
ilustračné: pixabay.com

Neoslovujte obsluhu ako „čašník/čašníčka“

Prejavte trochu rešpektu a oslovte obsluhu slušne – slečna, pane či obsluha je vždy lepšie ako povedať čašník či čašníčka.

Restauracia obsluha pixabay 9.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nepokúšajte sa pomáhať

Je to nebezpečné. Brať čašníkovi veci z podnosu či priamo z ruky je jeho priame ohrozenie.

Restauracia obsluha pixabay 1.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nedotýkajte sa obsluhy

Čašník nie je vaše domáce zvieratko, kamarát, milenec atď. Nedotýkajte sa ho.

Restauracia obsluha pixabay 7.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nekradnite miesta

Keď je reštaurácia/bar plná, je plná. Nesnažte sa niekomu, kto išiel na toaletu, ukradnúť miesta. Bude to nepríjemné všetkým vo vašom okolí vrátane obsluhy.

Restauracia obsluha pixabay 8.jpg
ilustračné: pixabay.com

Nemeňte miesta

Keď vás čašník niekde usadí, mali by ste prejaviť spokojnosť s jeho výberom a nesnažiť sa žiadať o zmenu miesta.

Restauracia pexels.jpg
ilustračné: pexels.com

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom