Sú isté nepísané pravidlá, ktoré by mali zákazníci dodržiavať. Obsluha sa zhodla na tom, že niektoré veci sú neprípustné a vskutku otravné. Čomu sa treba v reštaurácii vyhnúť?
Tento čašník priniesol žene vodu a ona mu nechala prepitné 500 dolárov. Bola to jej vďaka za dobrý skutok.
Nesadajte si za špinavý stôl
Po prvé, je dosť nechutné sedieť v/pri niečom neporiadku. Po druhé, keď nie je stôl ešte uprataný po predchádzajúcich zákazníkoch, obsluha ešte nie je pripravená vás prijať. Potrebuje stôl upratať a vy jej pri tom zavadziate.
Nesadajte si za prázdny stôl bez toho, aby ste sa opýtali
Ak uvidíte v reštaurácii prázdny stôl, neznamená to, že si zaň aj môžete sadnúť. Možno je už stôl pre niekoho rezervovaný.
Nerobte „zmeny“ v objednávke
Pokiaľ vám niečo na jedle vadí, neobjednávajte si ho. Špeciálne objednávky nie je vždy ľahké vybaviť.
Neobjednávajte si niečo, čo nie je v ponuke
Šéfkuchár vám je síce k službám, ale nie je povinný robiť každému jednému zákazníkovi nejaké špeciálne jedlo. Ak vám ponuka reštaurácie nevyhovuje, choďte do inej.
Nechoďte do reštaurácie pár minút pred záverečnou
Ak viete, že sa zatvára o 20., neobjednávajte si jedlo o 19.57 hod. Zamestnanci sú celý deň na nohách a nie sú povinní robiť neustále nadčasy.
Nelúskajte prstami na obsluhu
Na barmana, čašníka/čašníčku, kuchára, na nikoho. Je naozaj neslušné lúskať prstami na ľudí.
Neoslovujte obsluhu ako „čašník/čašníčka“
Prejavte trochu rešpektu a oslovte obsluhu slušne – slečna, pane či obsluha je vždy lepšie ako povedať čašník či čašníčka.
Nepokúšajte sa pomáhať
Je to nebezpečné. Brať čašníkovi veci z podnosu či priamo z ruky je jeho priame ohrozenie.
Nedotýkajte sa obsluhy
Čašník nie je vaše domáce zvieratko, kamarát, milenec atď. Nedotýkajte sa ho.
Nekradnite miesta
Keď je reštaurácia/bar plná, je plná. Nesnažte sa niekomu, kto išiel na toaletu, ukradnúť miesta. Bude to nepríjemné všetkým vo vašom okolí vrátane obsluhy.
Nemeňte miesta
Keď vás čašník niekde usadí, mali by ste prejaviť spokojnosť s jeho výberom a nesnažiť sa žiadať o zmenu miesta.