Koľko reálne zarábajú youtuberi? Expl0 prehovoril

Zdieľať
Befunky collage 17.jpg

Doteraz sa žiaden youtuber nepochválil tým, koľko presne zarába. Expl0ited chcel však ľuďom objasniť, akými spôsobmi si tvorcovia zarábajú a možno to zmení aj váš postoj k obľúbeným youtuberom.

Hneď v úvode sa Expl0 priznal k tomu, že tri roky točil videá na YouTube len v rámci snahy pobaviť divákov. Videá nepovažoval za svoj zdroj obživy. Na to, ako si slušne zarobiť videami, prišiel až neskôr.

Existujú 2 hlavné spôsoby príjmu na YouTube:

7 4.jpg
www.youtube.com
  1. Reklamné kampane

Obľúbenejší a záživnejší spôsob. Firma si vyhliadne daného youtubera na základe toho, čo potrebuje propagovať alebo kto je jej sympatickejší. Expl0vi chodia aj ponuky, ktoré sú od jeho tvorby príliš vzdialené a také veci nepropaguje. Jednoducho to nemá rád.

Čo je na reklamných kampaniach super?

Youtuber a zástupca firmy spoločne pri káve prehodnotia, ako bude ich reklamný spot vyzerať. Youtuberovi sa pri reklamných kampaniach otvára nová cesta a možnosti, o ktorých by v inom zamestnaní ani nesníval. Za svoju najobľúbenejšiu a najšialenejšiu reklamnú kampaň považuje S farbami neujdeš. Zúčastňuje sa jej pravidelne.

Sfn1.jpg
www.youtube.com
Sfn2.jpg
www.youtube.com

Ďalším príkladom je Selassie a jeho ročná reklamná kampaň na študentský účet. Exploited ju považuje za veľmi vydarenú, pretože sa na ich videá vždy veľmi tešil a Slážovu tvorbu to určite posunulo na vyšší level.

8 4.jpg
www.youtube.com

Sumy reklamných kampaní

Ak ide o fotografiu s propagáciou produktu,  youtuber si vypýta napríklad 100, 200 či 300 eur.

Pri videu môže zarobiť , vzhľadom na náročnosť, komerčnosť a daný produkt až 1500 – 2000 eur. Pri celoročnej kampani sa táto suma pohybuje okolo 10 000 eur. Síce mnohých cena zaskočí, je to veľmi zodpovedná práca  a nie je to také jednoduché.

 2. Reklamy priamo vo videu

Rozhodujúce sú zhliadnutia videí  + počet reklám v nich.  Hneď na začiatok je potrebné povedať, že ak máte reklamy zablokované, neuštedríte youtuberovi ani cent.

2 7.jpg
www.youtube.com

Čím viac reklám tvorca vo videu má, tým viac peňazí dostane. Youtuberi, ktorí majú rovnaký počet zhliadnutí videa, neprofitujú rovnako.

4 6.jpg
www.youtube.com

Rozhoduje počet reklám nasekaných vo videu.  Aj pri tomto musí autor videa rozmýšľať, že či mu pôjde len o zárobok alebo aj o jeho dobré meno. Množstvo reklám nejedného diváka odradí.

3 6.jpg
www.youtube.com

Explove zárobky od 7.3. – 5.4. sú nasledovné:

5 5.jpg
www.youtube.com

Dokopy vyprodukoval 2,5 milióna  videní  a zarobil si okolo 600 eur (1000views– 25centov). Ide o jeden zo slabších mesiacov. V decembri zarobil okolo 2000 eur. Prečo je to tak?? Kvôli Vianociam. Firmy potrebujú predať čo najviac produktov . Slabšími mesiacmi sú potom január, február a marec.

Na zarobenú sumu tak vplýva viacero faktorov: ,,Záleží to od šikovnosti autora, na tom ako často vydáva videá, koľko reklám dá do videa a od toho, aké ponuky dostáva od firiem,“ prezradil Expl0.

© Najky.sk, iDen Media s.r.o

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom