Doteraz sa žiaden youtuber nepochválil tým, koľko presne zarába. Expl0ited chcel však ľuďom objasniť, akými spôsobmi si tvorcovia zarábajú a možno to zmení aj váš postoj k obľúbeným youtuberom.
Hneď v úvode sa Expl0 priznal k tomu, že tri roky točil videá na YouTube len v rámci snahy pobaviť divákov. Videá nepovažoval za svoj zdroj obživy. Na to, ako si slušne zarobiť videami, prišiel až neskôr.
Existujú 2 hlavné spôsoby príjmu na YouTube:
- Reklamné kampane
Obľúbenejší a záživnejší spôsob. Firma si vyhliadne daného youtubera na základe toho, čo potrebuje propagovať alebo kto je jej sympatickejší. Expl0vi chodia aj ponuky, ktoré sú od jeho tvorby príliš vzdialené a také veci nepropaguje. Jednoducho to nemá rád.
Čo je na reklamných kampaniach super?
Youtuber a zástupca firmy spoločne pri káve prehodnotia, ako bude ich reklamný spot vyzerať. Youtuberovi sa pri reklamných kampaniach otvára nová cesta a možnosti, o ktorých by v inom zamestnaní ani nesníval. Za svoju najobľúbenejšiu a najšialenejšiu reklamnú kampaň považuje S farbami neujdeš. Zúčastňuje sa jej pravidelne.
Ďalším príkladom je Selassie a jeho ročná reklamná kampaň na študentský účet. Exploited ju považuje za veľmi vydarenú, pretože sa na ich videá vždy veľmi tešil a Slážovu tvorbu to určite posunulo na vyšší level.
Sumy reklamných kampaní
Ak ide o fotografiu s propagáciou produktu, youtuber si vypýta napríklad 100, 200 či 300 eur.
Pri videu môže zarobiť , vzhľadom na náročnosť, komerčnosť a daný produkt až 1500 – 2000 eur. Pri celoročnej kampani sa táto suma pohybuje okolo 10 000 eur. Síce mnohých cena zaskočí, je to veľmi zodpovedná práca a nie je to také jednoduché.
2. Reklamy priamo vo videu
Rozhodujúce sú zhliadnutia videí + počet reklám v nich. Hneď na začiatok je potrebné povedať, že ak máte reklamy zablokované, neuštedríte youtuberovi ani cent.
Čím viac reklám tvorca vo videu má, tým viac peňazí dostane. Youtuberi, ktorí majú rovnaký počet zhliadnutí videa, neprofitujú rovnako.
Rozhoduje počet reklám nasekaných vo videu. Aj pri tomto musí autor videa rozmýšľať, že či mu pôjde len o zárobok alebo aj o jeho dobré meno. Množstvo reklám nejedného diváka odradí.
Explove zárobky od 7.3. – 5.4. sú nasledovné:
Dokopy vyprodukoval 2,5 milióna videní a zarobil si okolo 600 eur (1000views– 25centov). Ide o jeden zo slabších mesiacov. V decembri zarobil okolo 2000 eur. Prečo je to tak?? Kvôli Vianociam. Firmy potrebujú predať čo najviac produktov . Slabšími mesiacmi sú potom január, február a marec.
Na zarobenú sumu tak vplýva viacero faktorov: ,,Záleží to od šikovnosti autora, na tom ako často vydáva videá, koľko reklám dá do videa a od toho, aké ponuky dostáva od firiem,“ prezradil Expl0.
© Najky.sk, iDen Media s.r.o