Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Nestresuj a jedz! Máme pre teba 5 potravín, ktoré odbúrajú stres

musli
6
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračná: freedigitalphotos.net
reklama:
reklama:

Pracovné povinnosti, starostlivosť o domácnosti, prípadne deti a ešte ďalších milión vecí ti nedá vydýchnuť? Si vyčerpaná a nervózna a potrebuješ si vydýchnuť? Nestresuj, stres ti nerobí dobre! Mala by si sa naučiť vypnúť a oddychovať, no máme pre teba niečo, čo ti tiež pomôže. Týchto päť potravín ti pomôže ľahšie zvládať stres a vypäté situácie.

Avokádo

Avokádo znižuje krvný tlak, a tak je výborný na upokojenie. Priprav si napríklad výborný svieži avokádový šalát, mňam!

Ilustračná: freedigitalphotos.net
Ilustračná: freedigitalphotos.net

Ovsená kaša

Ovos obsahuje karbohydráty, ktoré podporujú tvorbu hormónu šťastia. Okrem toho ovsené vločky obsahujú veľa vlákniny a tá podporuje tvoje trávenie.

Ilustračná: freedigitalphotos.netIlustračná: freedigitalphotos.net

Mandle, pistácie, vlašské orechy

Oriešky obsahujú vitamín E, teda antioxidant, ktorý podporuje tvoju imunitu. Denná dávka by mala byť približne štvrť šálky. Oriešky pozitívne vplývajú aj na srdce a pomôžu tebe aj tvojmu srdiečku vyrovnať sa so stresom. Navyše, pistácie a vlašské orechy znižujú krvný tlak!

Ilustračná: freedigitalphotos.netIlustračná: freedigitalphotos.net

Pomaranče

Pripravuješ sa na dôležitý pohovor a si nervózna? Daj si pohár pomarančovej šťavy alebo si ošúp čerstvý pomaranč. Toto obľúbené ovocie v sebe ukrýva čarovnú zložku – vitamín C! Nemeckí vedci zistili, že vitamín C znižuje pocity stresu, pretože znižuje hladinu kortizolu (stresového hormónu) a tiež znižuje krvný tlak.

Ilustračná: freedigitalphotos.net
Ilustračná: freedigitalphotos.net

Špenát

Zelený špenátik obsahuje magnézium, ktoré znižuje tvoj „stresový level“. No nielen to! Ak ťa okrem stresu trápia aj migrény, môže za tým byť práve nedostatok horčíka (teda magnézia) a jeho deficit je zodpovedný aj za to, že sa cítiš vyčerpane. Stačí ti jedna šálka čerstvých špenátových listov denne! Dodá ti totiž až 40% dennej odporúčanej dávky horčíka.

Ilustračná: freedigitalphotos.net
Ilustračná: freedigitalphotos.net
reklama:
reklama:

K téme

Viete o niečom zaujímavom? Máte paparazi fotku? Pošlite nám tip TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor PejaDátum 23. marca 2015Zdroj www.womenshealthmag.com © NAJKY.sk, iDen Media s.r.o.
reklama:
reklama:
reklama: