Pozri sa, ako nás reklama a marketing nútia kupovať si potraviny! Najväčšie tajomstvo marketingu potravín ťa poriadne šokuje!

Zdieľať
Horizon33_2014-7-22_14-43-29

Zamyslel si sa niekedy nad tým, ako na teba vplýva reklama a marketing? Ak nie, toto video ti všetko vysvetlí!

Úlohou každého marketéra je vyvolať u spotrebiteľa túžbu vlastniť výrobok, hoci ho v podstate ani nepotrebuje, vzbudiť v nás dojem, že ide o napríklad o obrovskú novinku v oblasti potravín. Ale ako sa im to podarí dosiahnuť, aby sme chceli to, čo nám ponúkajú?

Horizon33_2014-7-22_14-34-59

Príkladom toho, ako šikovne vedia marketéri s nami narábať, je produkt koláča v prášku, do ktorého bolo treba iba pridať vodu a dať ho upiecť. Takýto úžasný produkt, ktorý mal ženám v domácnosti šetriť čas, však nikto nechcel kupovať. Problém bol totiž v tom, že žienky domáce to považovali za taký menší podvod voči svojím rodinám, a tak marketéri konali. Prišli s nápadom, že okrem vody bude treba do prášku pridať aj vajíčko, a predaj výrobku začal krásne stúpať.

Horizon33_2014-7-22_14-35-27

V súčasnosti sa však čoraz častejšie objavujú na internete videá, ktoré zobrazujú, v akých hrozných podmienkach žijú zvieratá, ktoré majú byť našou potravou.

Mnohí z nás majú predstavu, že tieto zvieratá žijú v peknom prostredí, no skutočnosť je často taká hrozná, že pred ňou len zatvárame oči. Práve preto marketéri využívajú techniky, ktorými v nás majú vyvolať dojem, že mäso, ktoré kupujeme, je zo zvierat, ktoré žili pokojným a krásnym životom.

Horizon33_2014-7-22_14-40-32

Prvá technika je založená na tom, že takmer všetci spotrebitelia veria tomu, čo je etikete. Niektoré etikety uvádzajú, že je výrobok vyrobený na farme alebo 100% prírodný. No to, čo je označené ako farmársky výrobok, nemusí byť zákonite vyrobené v podmienkach, v akých si to my predstavujeme.

Druhou metódou je, že sa marketéri zameriavajú na pokrok. Veľkochovy totiž vznikli, pretože po druhej svetovej vojne boli podmienky veľmi stiesnené a vytvorenie veľkochovov bolo mimoriadne ekonomickým riešením. A tak sme dnes schopní vychovať čoraz viac zvierat na čoraz menšom priestore. To však spotrebiteľa veľmi neteší, preto marketéri, ktorí nám odhalia len to, na čo sa príjemne pozerá, čo sa dobre počúva a to, čomu je pekné veriť.

Horizon33_2014-7-22_14-48-48

Možno ťa to zarazí, ale až 50% antibiotík, ktoré sa na svete vyrobia, je určených pre zvieratá. Tie totiž v takých stiesnených priestoroch často trpia rôznymi chorobami. Marketéri však vedia, ako docieliť to, aby sme z toho my-spotrebitelia nemali zlý pocit a zdelia nám, že veterinári zaviedli do svojej praxe nové moderné postupy.

Ak by však dve predchádzajúce metódy nefungovali, marketéri majú pripravenú ešte jednu tajnú zbraň a tou sme MY a naša ľahostajnosť…

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom