Zuzana Čaputová je momentálne najpopulárnejším a najdôveryhodnejším politikom na Slovensku. Prezidentka získava body na všetkých frontoch, no niektorí jej vyčítajú až prehnaný marketing a prvoplánovú reklamu, ktorú okolo nej ľudia z jej tímu vytvárajú. Napriek tomu je napríklad jej jazda vlakom veľkej časti ľudí sympatická. Má to však jeden háčik, ktorý vyčítali už jednému z jej predchodcov.
Práve Rudolf Schuster bol známy svojou obľubou v cestovaní vlakom najmä do Košíc, odkiaľ pochádzal a kde aj býval. Napriek tomu, že by malo ísť o podstatne ekologickejší spôsob cestovania a zároveň aj lacnejší, opak je pravdou. Z bezpečnostných dôvodov totiž spoločne s vlakom ide na cestu aj prezidentská limuzína, tým pádom je sumička za takéto výjazdy prezidentky podstatne drahšia. Dôvodom je nielen cena paliva, ktorá sa minie, ale aj peniaze vynaložené na cestu vlakom pre hlavu štátu a jej tím ľudí. To, že prezidentka cestuje vlakom z dôvodu ekológie, no zároveň s ňou paralelne ide aj jej auto, nám potvrdili aj v jej úrade.
„Môžem potvrdiť, že vzhľadom na prísne pravidlá, ktoré súvisia s ochranou hlavy štátu, ktoré pani prezidentka nedokáže ovplyvniť, musí byť v prípade akýchkoľvek problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť po ceste, prezidentke k dispozícií aj auto, ktorým môže v ceste bezpečne pokračovať ďalej. Aj napriek tomu je cesta vlakom z ekologického, ale aj ekonomického hľadiska vhodnejšou a výhodnejšou alternatívou ako let lietadlom. Pani prezidentka bude verejnú dopravu, ako ekologickú formu dopravy, využívať aj pri ďalších cestách v budúcnosti,“ napísal pre NAJKY hovorca Čaputovej Martin Strižinec.
Samozrejme, cesta vlakom oproti lietadlu je s pohľadu ekológie výrazne lepšou variantou, v prípade Čaputovej sa však bavíme o cestovaní do Viedne, či Prahy, kam zvolila práve vlakovú prepravu. Ide o vzdiaľenosti, ktoré sú jednoducho dostupné autom a nepotrebovala by tak z peňazí daňových poplatníkov hradiť oba spôsoby prepravy. V prípade Schustera bol rozdiel v tom, že samotný prezident si mal hradiť lístky na vlak zo svojho vrecka. To zrejme v prípade Čaputovej neplatí, keď sme sa navyše opýtali na doplňujúce informácie o tom, či takýto spôsob nie je podstatne drahší, ako samotná cesta autom, odpoveď nám už neprišla. Téma prepravy prezidentov je pritom častokrát využívaná na politický boj. Kritike strany Smer SD bol podrobený aj Andrej Kiska, Čaputovej predchodca. Tomu vládna strana neustále vyčítala jeho lety do Popradu s vládnym špeciálom. Podľa odborníka by však preprava vlakom do Popradu bola drahšia, keďže by museli v každej stanici, kde vlak stojí by museli byť bezpečnostné zložky vrátane záchranárov. Uvidíme, koľko vydrží Čaputovej snaha o ekologickejší presun.