Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Užitočné rady, ktoré ti pomôžu v boji s nespavosťou!

few-feet-684685_640
10
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: pixabay.com
reklama:
reklama:

Trpieť nespavosťou, budiť každých pár minút, prevaľovať sa v posteli a nemôcť pokojne zaspať nie je veru žiadna sranda. Určite sa ti to už neraz stalo. Ale ako sa z tohto blúdneho kruhu dostať von? Na tabletky na spanie ani nemysli! Existujú oveľa jednoduchšie, lacnejšie a v konečnom dôsledku aj zdravšie alternatívy, ako sa napchávať tabletkami. Tu je niekoľko z nich:

1. Vstaň a rob niečo iné – keď sa ti nedá zaspať po viac ako pol hodine, nemá zmysel sa trápiť. Poprechádzaj sa po byte, rob niečo, čím sa unavíš a potom to vyskúšaj opäť.

https://www.flickr.com/photos/arkestra/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

2. Nepozeraj sa do obrazovky tesne pred spaním – platí to pre televízory, smartphony, tablety a všetko, čo má žiariacu obrazovku. Svetlo vyžarované z týchto obrazoviek môže znížiť produkciu melatonínu – to je presne to,  čo tvoj mozog produkuje,aby ti pomohol zaspať.

https://www.flickr.com/photos/arkestra/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

3. Snaž sa chodiť spávať každý deň v rovnakú hodinu.

https://pixabay.com/sk/spiace-poste%C4%BE-kryty-vank%C3%BA%C5%A1e-rameno-690429/
pixabay.comFoto: pixabay.com

4. Dávaj si záležať, aby si mal čistú posteľnú bielizeň a aby matrac, na ktorý si denne líhaš, vyhovoval tvojej chrbtici. Keď tomu tak nie je, nemôžeš sa čudovať, že sa ti nedarí zaspať.

https://www.flickr.com/photos/anneh632/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

5. Raňajky do postele, ale aj čítanie v posteli vyzerajú na prvý pohľad neškodne, no je to klam. Čím viac činností, ktoré sa netýkajú spania robíš vo svojej posteli, tým horšie.

https://www.flickr.com/photos/mandarina94/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

6. Pred spaním si vyčisti hlavu a nemysli na nič, čo by ťa vyviedlo z rovnováhy. Konflikty, stres a všetky nepríjemné zážitky, ktoré sa ti počas dňa stali, zahoď za hlavu. Keď si myslíš, že ich pred spaním vyriešiš, mýliš sa – budeš sa trápiť ešte viac a prídeš na problémy, ktoré si predtým ani nevedel, že máš…

https://www.flickr.com/photos/seniju/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

7. Zhlboka sa nadýchni a niekoľkokrát zopakuj. Budeš sa možno cítiť ako v ordinácii, no je to zaručený spôsob, ako zrelaxovať. Praktizuj ho častejšie, nielen pred spaním.

https://www.flickr.com/photos/donhomer/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

8. Ak nezaberá ani jeden z predchádzajúcich tipov, skús navštíviť odborníka, ktorý ti poradí, ako ďalej. Najčastejším riešením je návšteva spánkového štúdia, kde stráviš jednu, alebo dve noci, budeš napojený na rôzne prístroje a lekári ťa budú sledovať z inej miestnosti.

https://www.flickr.com/photos/armydre2008/
www.flickr.comFoto: www.flickr.com

Dobrú noc!

http://giphy.com/search/good-night/5
giphy.com
reklama:
reklama:

K téme

Viete o niečom zaujímavom? Máte paparazi fotku? Pošlite nám tip TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor VeronDátum 21. júna 2015Zdroj www.viralnova.com © NAJKY.sk, iDen Media s.r.o
reklama:
reklama:
reklama: