Kampaň o Slovensku na medzinárodnej televíznej stanici Eurosport videlo viac ako 100 miliónov ľudí v 50 krajinách, uvádza tlačová správa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR). SACR v minulom roku v rámci propagácie Slovenska ako celoročnej destinácie vytvorila vlani doma i v zahraničí mediálne kampane v hodnote 2,77 milióna eur.
Toto video zo Slovenska má úspech vo svete! Pozri si chodenie po priehľadnom ľade!
Podľa generálnej riaditeľky SACR Marty Kučerovej sa agentúra tiež sústreďuje na nové zdrojové trhy, ktoré majú potenciál nahradiť výpadky cestovateľov z tradičných krajín. Aktuálna kampaň je zameraná na okolité krajiny a Veľkú Britániu. „Pokračujeme v reklamnej kampani, ktorá propaguje zimnú dovolenku na Slovensku,“ tvrdí Kučerová.
Na oslovenie potenciálnych klientov agentúra využíva televíziu, rádiá, kinoreklamu, outdoor, printy a online. Ako uvádza SACR, prostredníctvom internetových vyhľadávačov Google a YouTube videlo reklamu do začiatku februára 14,5 milióna užívateľov. Reklamu na Slovensko možno vidieť aj vo vlakoch, ktoré premávajú na Slovensko. Cestujúci si ju môžu vidieť aj v palubných časopisoch leteckých spoločností Lufthansa, Austrian Airlines, Air Baltic a WizzAir. „Pri plánovaní mediálnych kampaní vychádzame z moderných marketingových meraní a analýz. Vďaka nim sme nadobudli rozsiahle znalosti o tom, aké typy komunikácie sú pre Slovensko účinné. Vieme, k akému druhu turizmu inklinujú jednotlivé národnosti, a preto im prispôsobujeme aj naše posolstvá,“ dodala Kučerová.
SACR prezentovala Slovensko aj na medzinárodných výstavách cestovného ruchu a propagačných podujatiach na takmer 20 trhov. Agentúra promovala letnú sezónu v printových médiách, interaktívnou česko-slovenskou kampaňou v Česku a na Slovensku, kinoreklamou v krajinách V4 a globálnou televíznou kampaňou na medzinárodnej TV stanici Eurosport. „Vo všeobecnosti propagujeme našu krajinu ako atraktívnu celoročnú destináciu, ktorá pokryje predstavy o ideálnej dovolenke pre široké spektrum cestovateľov. Pozornosť zahraničných návštevníkov upriamujeme aj na možnosti, ktoré ponúka slovenský cestovný ruch v oblasti kongresovej turistiky. Pri kampaniach využívame mix viacerých posolstiev. Dôležité je ich cielenie, aby mali výdavky na marketing čo najväčšiu šancu premeniť sa na reálnych turistov,“ povedala Kučerová.
.