Sú YouTuberi skutočne zapredaní? YouTuberka Moma uviedla veci na pravú mieru...

Zdieľať
Horizon33_2016 1 11_11 30 16.jpg

YouTuberka Moma si v novom videu naozaj nedáva servítku pred ústa a otvorene hovorí o tom, ako to vo svete Youtubu naozaj funguje. 

„Zrkadlovka Canon zapnutá, ešte sa pozriem, či mi niekto nepísal na môj iPhone 6 s obalom Michael Kors, trochu to doladím L´oreal rúžom. Trochu mi vyschlo v krku, napijem sa Coca- Coly…“ 

Toto sú úvodné slová, ktorými Moma opísala, ako si zrejme fanúšikovia predstavujú, ako funguje „youtuberský product placement“ ( umiestňovanie produktov do reklám, videí, tzv. skrytá reklama)

Horizon33_2016 1 11_11 19 21.png
https://www.youtube.com/watch?v=c-mU7UI-0io Foto: www.youtube.com

Téma zárobkov Youtuberov je jedna z najdiskutovanejších tém v komentároch pod videami. Momu trápi, ako si väčšina ľudí myslí, že sú zapredaní a natáčajú videa výlučne len pre peniaze. Hejterské komentáre vo väčšine prípadov vyzerajú približne takto:

„si zapredaný“

„všetko robíš len pre peniaze“

„prečo tam dávaš tú reklamu?“ 

Fakt, ktorý nezmeníme, je to, že reklama sa dnes vyskytuje už naozaj všade – v televízií, v rádiu, v časopisoch, či na billboardoch. Tam nám nevadí, tam sme si na ňu už akosi postupom času zvykli, tak prečo nám vadí, keď sa objaví vo videách?

Horizon33_2016 1 11_11 19 32.png
https://www.youtube.com/watch?v=c-mU7UI-0io Foto: www.youtube.com

Moma vysvetľuje fakt, že možno sa nám to na prvý pohľad nezdá, no YouTuberi obetujú svojej práci naozaj veľa. Nielen sociálny život, čas, ale hlavne peniaze. Všetká technika, ktorú má k dispozícii sa predsa nezaplatila sama. Áno, možno nebolo všetko nevyhnutné, no potom sa objavujú komentáre typu „ten obraz je fakt zlý,„ten zvuk je hrozný,“ a podobne. Keďže YouTube obetujú väčšinu svojho času, nezostáva im priestor na inú zárobkovú činnosť.

Horizon33_2016 1 11_11 48 25.png
https://www.youtube.com/watch?v=c-mU7UI-0io Foto: www.youtube.com

Moma zastáva názor, aby všetci tí, ktorí chcú, aby aj naďalej vydávali YouTuberi kvalitné videá, skončili s hejterskými komentármi pod videami, ktoré už zrejme prekročili hranicu únosnosti…

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom