Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Viete, že budete skoro vstávať? Tu sú overené tipy, ako rýchlo zaspať

Rady, ako čo najrýchlejšie zaspať
4
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
pixabay.com
reklama:
reklama:

Problémy so spánkom majú množstvo príčin a určite sa už aspoň raz stalo aj vám, že ste si ľahli do postele a prevracali ste sa zo strany na stranu. V tej chvíli ste mysleli zrejme len na to, ako čo najrýchlejšie zaspať. Pozrite si tieto užitočné tipy a rady, ktoré vám zaspávanie uľahčia.

Poznáte ten pocit – viete o tom, že na druhý deň ráno musíte skoro vstávať, no ani za svet sa vám nedarí zaspať. Prevraciate sa zboku na bok a máte pocit, že to trvá celé hodiny, potom si myslíte, že už ste zaspali, ale po otvorení očí zistíte, že ubehlo len pár minút. Ak sa pýtate, ako mám rýchlo zaspať, máme hneď niekoľko užitočných tipov, ktoré vám odchod do ríše snov uľahčia a urýchlia.  Predpokladáme, že chcete zaspať bez liekov, a keď pohár teplého mlieka nepomáha, odporúčame skúsiť tieto rady.

Prostredie je dôležité

Ak sa chcete zaspať hneď po tom, ako padnete do postele, mali by ste mať v spálni dobre vyvetrané. Mimoriadne dôležitá je aj teplota v spálni, ktorá by sa mala pohybovať v rozmedzí od 18 do 20 stupňov. Vypnite v spálni všetky svetlá aj elektronické zariadenia a ak vám do nej svieti verejné osvetlenie alebo vás ráno o piatej zobúdza východ slnka, myslite na zatiahnuté závesy. Žalúzie vám totiž dokonalú tmu nevyčaria.

Spálňa má byť miesto oddychu, preto by ste v nej nemali mať televízor, notebook ani počítačové hry. Pred spaním nepozerajte do mobilu a na noc si ho vypnite alebo ho aspoň dajte do tichého režimu. Nemenej dôležitá je aj pohodlnosť vašej postele. Na kvalitnom matraci a skvelom vankúši zaspíte za minútu. Ak vám váš starý matrac nevyhovuje, zvážte kúpu nového, ktorý vám spánok určite skvalitní.

tipy ako rychlo zaspat
Kto by si ráno rád nepospal, však?pixabay.com

Pomoc z prírody

O tom, že pri nespavosti pomáha vôňa levandule, ste možno už počuli. Spálňu si jemne prevoňajte prírodnými esenciálnymi olejmi, ktoré vám pomôžu zrelaxovať vaše telo i myseľ. Štúdie preukázali, že práve levanduľová vôňa je číslo jeden práve vtedy, keď neviete, ako čo najrýchlejšie zaspať. Pomáha nielen zaspať rýchlo, ale spánok je kvalitný a hlboký.

Siahnite preto po vreckách so sušenou levanduľou alebo po fľaštičke kvalitného levanduľového oleja a použite ho nasledovnými spôsobmi:

  • nakvapkajte pár kvapiek na kúsok látky, ktorú si dáte pod vankúš
  • použite pred spaním aromalampu na prevoňanie spálne
  • použite levanduľovú vodu pri žehlení posteľných obliečok
  • ak je to s vami veľmi zlé, poproste partnera o príjemnú masáž s levanduľovým olejom

Priaznivé účinky na zaspávanie majú aj esenciálne oleje z begramotu, majoránky či santalového dreva.

levanduľový olej pri nespavosti
Levanduľa je upokojujúca.pixabay.com

Pozor na hlad a prejedenie

Plány, ako zaspať, nám môže prekaziť aj náš žalúdok. O tom, že ťažké jedlo nám môže zaspávanie poriadne skomplikovať, asi viete. No rovnako zle na tom budete aj vtedy, keď pôjdete spať hladný. Dobrý jogurt, zeleninový či ovocný šalát, za hrsť orieškov alebo nejaké celozrnné sušienky vám pred spaním neublížia a príjemne vás zasýtia. Skvelé sú aj vlažné nápoje – napríklad hrnček harmančekového alebo medovkového čaju či teplého mlieka vás perfektne pripravia na cestu do ríše snov.

Pred spaním sa uvoľnite

Medzi úspešné a overené triky, ktoré vám zabezpečia pokojný spánok a rýchle zaspávanie, patrí aj ľahká pohybová aktivita. Zájdite si pred večernou sprchou na pokojnú prechádzku, vezmite von psa, alebo si vyčistite hlavu pri práce v záhradke. Účinné sú aj strečingové cvičenia – ukázalo sa, že 15 až 30 minút strečingu pred spaním znižuje problém s tým, ako čo najrýchlejšie zaspať, až o 30%.

ako mám zaspať
Cvičenie má svoje výhody.Foto: www.imgur.com

Skúsme najprv strečing v ľahu:

  • Ľahnite si na chrbát na zem alebo na posteľ.
  • Zohnite pravú nohu tak, ako by ste sa chceli dotknúť brady.
  • Vydržte v pozícii 15-20 sekúnd a vystriedajte nohy. Zopakujte 5 až 10-krát s každou nohou.

A toto je strečing v sede:

  • Sadnite si s prekríženými nohami.
  • Položte pravú ruku vedľa seba na zem a ľavú ruku zdvihnite tak, že sa jemne zakloníte doprava a ruka bude vystretá nad uchom.
  • Plecia držte dole, seďte oboma polovicami zadku na zemi.
  • Vydržte v pozícii 15-20 sekúnd a opakujte s druhou stranou.
  • Opakujte 5 až 10-krát na každú stranu.

Veríme, že vám tieto triky a tipy pomôžu k tomu, aby ste zaspali rýchlo a spali celú noc ako v bavlnke.

Nastavte si príjemné zvonenie budíka, s ktorým sa vám bude ľahšie vstávať.

reklama:
reklama:

K téme

Viete o niečom zaujímavom? Máte paparazi fotku? Pošlite nám tip TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor PejaDátum 8. júna 2017Zdroj © Najky.sk, iDen Media s.r.o
reklama:
reklama:
reklama: