Platforma Youtube sa neustále mení a vyvíja. V uplynulom roku tento vývoj priniesol viac negatív, čo pobúrilo niekoľko tvorcov. Tentokrát sa ale spoločnosť Youtube rozhodla pre krok, ktorý zrejme nebude kontraproduktívny.
Český YouTuber Patrik Horyna odkazuje: „Točte bez ohľadu na to, kto vám čo povie“
Český Youtuber Ati, si pripravil jedno video na tému tejto zmeny.
Žiadna Bašta, cestovateľský vlog alebo ďalší diel AtiShow. Tentokrát Ati hovoril o serióznej veci, ktorá zaujme hlavne začínajúcich youtuberov. Ide tu teda o peniaze a o systém speňažovania videí.
Spoločnosť si totiž nastavila podmienky, ktoré pokiaľ sú splnené, odomknú funkcie speňažovania videí z reklamy, ktorá sa tam umiestňuje. Po novom je potrebné mať 1000 odberateľov a 4000 hodín zhliadnutí ročne, aby ste sa dostali k funkciám zabezpečujúcim príjmy za vašu tvorbu.
Youtuber STEJK: Človek nikdy nevie, čo sa mu počas týždňa prihodí
Toto pravidlo sa bude týkať všetkých nových kanálov alebo ešte takých, čo nedosiahli túto hranicu. V praxi to znamená, že predtým ako začnete zarábať na vašich videách, musíte si vybudovať svoju menšiu komunitu ľudí, ktorí vás budú sledovať. Aj keď sa to podla ohlasov zdá, ako vysoká hranica pre menších tvorcov, pravidlo má iný zmysel. Zamedziť ziskom z reuploadnutých videí známejších youtuberov, uploadovaniu seriálov a filmov a obmedzenie kontroverzného obsahu, ktorý má len jeden účel – finančný zisk.
Najväčší nepriateľ pražskej mestskej polície oslavuje 300 000 odberateľov
Spoločnosť chce takto zamedziť zneužívaniu tejto platformy a vyselektovať trh od nevhodného alebo nezmyselného obsahu a ponechať viac priestoru a výhod pre tvorcov, ktorý do tejto komunity plnohodnotne prispievajú.